(1) Kierunek studiów |
Lekarski |
||
(2) Poziom |
Jednolite Magisterskie |
(3) Forma |
Stacjonarne |
(4) Profil |
ogólnoakademicki |
||
(5) Rok studiów |
1 |
(6) Cykl dydaktyczny |
Rok akademicki |
(7) Nazwa przedmiotu |
Warsztaty z psychologii. Trening umiejętności radzenia sobie ze stresem |
||||||||
(8) Status przedmiotu |
Standardowy |
(9) Kod przedmiotu
WL.SJL135 |
|||||||
(10) Forma zajęć |
wykłady |
seminaria |
ćwiczenia |
laboratoria |
zajęcia praktyczne |
samokształcenie |
praktyki |
||
(11) Liczebność grup |
-- |
24 |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
(12d) Suma godzin | (13) Suma ECTS |
(12) Liczba godzin |
0 |
15 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
15 | 1.0 |
(12a) Liczba godzin realizowanych w siedzibie uczelni lub jednostek współpracujących | 15.0 | 1.0 | |||||||
(12b) Liczba godzin realizowanych na odległość synchronicznie, w czasie rzeczywistym | 0.0 | 0.0 | |||||||
(12c) Liczba godzin realizowanych na odległość asynchronicznie | 0.0 | 0.0 |
(13a) Jednostki dydaktyczne (nazwa i dokładny adres oraz telefon) |
Zakład Psychologii Klinicznej - ul. Tuwima 15. I piętro, pok. 119 - tel. 58 3491792, -psychologia.kliniczna@gumed.edu.pl |
(13b) Kierownicy jednostek dydaktycznych |
dr n. biol. Anna Burkiewicz-Kierzkowska p.o. Kierownika Zakładu Psychologii Klinicznej tel. 58 349 17 92 psychologia.kliniczna@gumed.edu.pl
|
(14) Imię i nazwisko kierownika/koordynatora dydaktycznego przedmiotu dr n. o zdr. Alicja Raczak |
||
(14a) Osoba do kontaktu w sprawach związanych z egzaminem lub zaliczeniem mgr Paulina Piechowiak |
||
(15) Sposób i miejsce prowadzenie zajęć Seminaria
zajęcia w pomieszczeniu dydaktycznym GUMed |
||
(16) Język wykładowyPL |
||
(17) Metody dydaktyczne
Seminaria Ćwiczenia symulacyjne, praca w grupach, analiza zdarzeń przypadków, dyskusja |
(18) Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne |
|
A. Sposób zaliczenia
|
||
B. Formy zaliczenia
|
||
C. Podstawowe kryteria
|
||
(19) Określenie przedmiotów wprowadzających wraz z wymogami wstępnymi A. Wymagania formalne brak B. Wymagania wstępne brak |
||
(20a) Przedmiot realizuje efekty uczenia się wyszczególnione w Załączniku 1 |
||
(20b) Wykaz umiejętności praktycznych nabytych przez studenta kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego wyszczególniony w Załączniku 2 (zgodnie z Rozporządzeniem MZ z 28.08.2017 w sprawie ramowego programu zajęć praktycznych dla kierunku lekarskiego i lekarsko-dentystycznego, Dz.U. z 11.09.2017, poz. 1728). |
||
(21) Czy nauczanie przedmiotu jest powiązane z prowadzonymi w uczelni badaniami naukowymi w dziedzinie, do której przypisany jest kierunek studiów, co posłuży zdobywaniu przez studenta pogłębionej wiedzy oraz umiejętności prowadzenia badań naukowych? nie |
||
(22) Treści programowe zajęć (syntetyczny opis, 100-250 znaków) - biologiczne,behawioralne i poznawcze aspekty stresu - treningi relaksacyjne - omówienie sposobów radzenia sobie ze stresem - rozwijanie strategii radzenia sobie ze stresem - planowanie czasu
|
||
(22a) Szczegółowy opis treści programowych dla wszystkich form kształcenia w realizowanym przedmiocie Seminaria
Problematyka warsztatów: |
||
(23) Wykaz piśmiennictwa A. Piśmiennictwo wymagane do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywane podczas zajęć;
A.2. wykorzystywane samodzielnie przez studenta
B. Piśmiennictwo uzupełniające
|
||
(24) Kontakt dr n. o zdr. Alicja Raczak Zakład Psychologii Klinicznej - ul. Tuwima 15. I piętro, pok. 119 - tel.
58 3491792, alicja.raczak@gumed.edu.pl
|
Kod | Nazwa | Rodzaj zajęć | Poziom pokrycia | Metody weryfikacji |
---|---|---|---|---|
1.3.9. | jest gotów do wdrażania zasad koleżeństwa zawodowego i współpracy w zespole, w tym z przedstawicielami innych zawodów medycznych, także w środowisku wielokulturowym i wielonarodowościowym; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
1.3.11. | jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności związanej z decyzjami podejmowanymi w ramach działalności zawodowej, w tym w kategoriach bezpieczeństwa własnego i innych osób; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
D.U9. | potrafi opisywać i krytycznie oceniać własne zachowanie oraz sposób komunikowania się, uwzględniając możliwość alternatywnego zachowania; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
D.U12. | potrafi rozpoznawać i analizować sytuacje trudne i wyzwania związane z komunikowaniem się, w tym płacz, silne emocje, lęk, przerywanie wypowiedzi, kwestie kłopotliwei drażliwe, milczenie, wycofanie, zachowania agresywne i roszczeniowe, oraz radzić sobie z nimi w sposób konstruktywny; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
D.U8. | potrafi rozpoznawać własne emocje i kierować nimi w relacjach z innymi osobami w celu efektywnego wykonywania pracy mimo własnych reakcji emocjonalnych; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
D.W4. | zna i rozumie pojęcie stresu, w tym eustresu i dystresu, oraz wpływ stresu na etiopatogenezę i przebieg chorób somatycznych i zaburzeń psychicznych oraz mechanizmy radzenia sobie ze stresem; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
1.2.8. | potrafi komunikować się w zespole i dzielić się wiedzą; | Seminaria | + | * dyskusja ze studentami podczas zajęć, * obserwacja czynności wykonywanych w czasie zajęć przez studenta, * ocena przygotowanej pracy domowej (pisemnej/prezentacji/innej) * ocena udziału studenta w dyskusji |
Kod | Nazwa | Rodzaj zajęć | Metody weryfikacji |
---|